close
تبلیغات در اینترنت
بررسى تطبيقى نقش عقل در نظام حقوقى غرب و اسلام
.:: تاک مقاله ::. پرپوزال ، دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه

مطالب پر بازدید

پشتیبانی 24 سایت

[66190920 - 021]

تلگرام سایت

[989394308078]

تبلیغات

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 743
  • بازديد ديروز : 503
  • آي پي امروز : 185
  • آي پي ديروز : 128
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 2
  • بازديد هفته : 743
  • بازدید ماه : 11,807
  • بازدید سال : 52,725
  • كل بازديدها : 588,568
  • ای پی شما : 54.224.247.42
  • مرورگر شما :
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 311
  • كل مطالب : 3631
  • كل نظرات : 0
  • امروز : دوشنبه 30 مهر 1397

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری :
رمز عبور :


عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آرشیو

مطالب تصادفی

تبلیغات اختصاصی ( با بخش تماس با ماهماهنگ کنید(

آخرین عناوین

بررسى تطبيقى نقش عقل در نظام حقوقى غرب و اسلام

قیمت:30000ریال

موضوع:

بررسى تطبيقى نقش عقل در نظام حقوقى غرب و اسلام

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)


تعدادصفحات:30
بررسى تطبیقى نقش عقل در نظام حقوقى غرب و اسلام
مقدمه
این بررسى مختصر شامل چهار قسمت است:
الف - تجزیه و تحلیل معرفت‏شناسى عمومى غرب، علل وجود تضاد در آن و بررسى بعضى علل. در نتیجه این معرفت‏شناسى، نظامهاى حقوقى و قانون‏گذارى غربى به‏سوى عقل‏گرایى غیردینى و درنتیجه، ضد دینى حركت كرد كه منتهى به شناخت‏خواست فرد (لیبرالیسم حقوقى) به‏عنوان تنها منبع حقوق شد. از آنجا كه مسیحیت در غرب تا حد تنها «ایمان عاطفى‏» كاهش یافته و دیگر داراى نظام حقوقى مستقل قابل اجرا نیست، در این بخش از بررسى مقایسه‏اى، تنها معرفت‏شناسى عمومى غرب - نه مسیحیت - كه طبعا متاثر از فرهنگ مسیحیت‏بوده، مورد توجه قرار گرفته‏است.
ب - در قسمت دوم، معرفت‏شناسى عمومى اسلام به‏اختصار بررسى شده است.
ج - در بخش سوم معرفت‏شناسى حقوق اسلام، یا علم اصول كه بهترین منعكس كننده دیدگاه معرفت‏شناسانه عمومى اسلام است، مورد بحث قرار گرفته‏است.
د - در آخرین بخش، رشد اصول فقه، مخصوصا قبول حجیت عقل و قاعده تلازم عقل و شرع بررسى شده است. در این قسمت مخصوصا نقش شیخ مرتضى انصارى در تعمیق و گسترش علم اصول فقه و جنبه عقلانى آن مورد توجه قرار گرفته كه این قسمت مختصرتر بررسى شده‏است. ما در این گفتار در صدد آن نیستیم كه مكررا از نقش بارز شیخ مرتضى انصارى در رشد عقل‏گرایى در اسلام، محدوده عقل در معرفت‏شناسى حقوقى اسلام، حجیت عقل، قاعده تلازم وادله عقلیه بطور سطحى یاد كنیم; بلكه كوشیده‏ایم ابتدا جریان رشد عقل‏گرایى، سپس عقل‏گرایى اسلامى - كه كاملا متفاوت با نوع غربى آن است - و بعد از آن، رشد علم اصول به‏عنوان نتیجه عقل‏گرایى اسلامى، و در آخر، حجیت عقل و قاعده تلازم را به‏عنوان منعكس‏كننده كاربرد عقل در علم اصول و در این مسیر موضع شیخ انصارى را نشان دهیم. لازم‏است‏یادآورى شود كه مآخذى كه در این نوشتار آمده منابع متناسبى براى بررسى بیشتر چهار مطلب فوق است; مخصوصا كتاب «عصر تفكر» نوشته توماس پین براى بخش اول; «مناهج البحث‏»، «توفیق الطویل‏» و «الدین و الفلسفه‏» نوشته على سامى الشار براى بخش دوم و «رابطه دین و فلسفه‏» نوشته ابوالفضل عزتى براى بخش سوم و چهارم.
بررسى مختصر معرفت‏شناسى عمومى و حقوقى غرب
معرفت‏شناسى عمومى و حقوقى اسلام
سیر تاریخى حجیت عقل در نظام حقوقى و سیاسى شیعه
پى‏نوشت‏ها:



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید