close
تبلیغات در اینترنت
بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خود کنترلی و مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری
.:: تاک مقاله ::. پرپوزال ، دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه

مطالب پر بازدید

پشتیبانی 24 سایت

[66190920 - 021]

تلگرام سایت

[989394308078]

تبلیغات

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 952
  • بازديد ديروز : 1,537
  • آي پي امروز : 103
  • آي پي ديروز : 107
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 6,462
  • بازدید ماه : 9,598
  • بازدید سال : 50,516
  • كل بازديدها : 586,359
  • ای پی شما : 54.224.247.42
  • مرورگر شما :
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 311
  • كل مطالب : 3631
  • كل نظرات : 0
  • امروز : جمعه 27 مهر 1397

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری :
رمز عبور :


عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آرشیو

مطالب تصادفی

تبلیغات اختصاصی ( با بخش تماس با ماهماهنگ کنید(

آخرین عناوین

بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خود کنترلی و مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری

قیمت:1200000ریال

موضوع پایان نامه :

بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خود کنترلی و مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

 

چکیده :

بی تردید، شیوع پرخاشگری در میان نوجوانان، موجب نگرانی بسیاری از خانواده ها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است.گسترش روزافزون این نابهنجاری رفتاری در شکل های گوناگون، بر زندگی فردی و اجتماعی انسان ها تاثیرات منفی گذاشته و آرامش و احساس ایمنی را مورد تهدید قرار می دهد. بحث پرخاشگری ، از موضوعات مهم جامعه محسوب می شود و اثرات احتمالی پرخاشگری بر دانش آموزان از دیرباز مورد توجه محققان بوده است. هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خودکنترلی و مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز می باشد به این منظور محقق 180 دانش آموز که پرخاشگریشان مورد تأیید مدیران، معاونان و معلمان بود، پرسشنامه پرخاشگری آیزنگ را تكمیل كردند. از بین این دانش آموزان60 نفر كه نمره پرخاشگری انها در انحراف معیار بالاتر از میانگین بود، به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه 30 نفری آزمایش و گواه تقسیم شدند. مورد بررسی قرار گرفتند برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی میانگین و انحراف معیار با حداقل و حداکثر نمره ،و ازتحلیل کواریانس استفاده شد.نتایج این تحقیق‌ نمایانگر آن بود که روش آموزش گروهی مدیریت خشم و مهارت های ارتباطی برپرخاشگری مؤثر است در این میان آموزش گروهی مهارت های ارتباط مؤثرتر ازمدیریت خشم می باشد و ارائه راه حل اساسی کاهش رفتار پرخاشگرانه دوران نوجوانی است.

 

کلمات کلیدی: شیوه های خود کنترلی، مهارت های ارتباطی،پرخاشگری

 

فهرست مطالب :

فصل 1- کلیات تحقیق‌

مقدمه

بیان مسئله.

اهمیت و ضرورت مسئله

اهداف تحقیق..

سوال های تحقیق..

فرضیات تحقیق..

تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق..

فصل 2- ادبیات پیشینه تحقیق‌...

تعریف خشم..

تعریف پرخاشگری..

انواع پرخاشگری..

مبانی نظری پرخاشگری..

تئوری رفتار غریزی فروید

تئوری بیولوژی..

نظریه ناکامی – پرخاشگری..

نظریه یادگیری اجتماعی..

دیدگاه شناختی..

نظریه پرخاشگری- پرخاشگری..

علل و عوامل موثر بر پرخاشگری نوجوانان.

تفاوت های جنسیتی..

عوامل خانوادگی پرخاشگری..

عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی)

علل اجتماعی

ارتباط پرخاشگری با مؤلفه های شخصیت..

مهارت های ارتباط موثر با دیگران..

راهبردهای رابطه موثر با دیگران..

مهارت های خودكنترلی رفتاری در نوجوانان..

احساس مسئولیت در نوجوانان..

نقش و ضرورت خود كنترلی

بسترهای خود كنترلی..

خود كنترلی و ارزش و كرامت نوجوانان

فرآیند تغییر رفتار از طریق آموزش خودکنترلی رفتار

یادگیری مسئولیت پذیری

مؤلفه های خودکنترلی رفتار

شیوه ها و راهکارهای کنترل پرخاشگری در نوجوانان دانش آموز

مطالعات انجام شده داخلی و خارجی..

فصل 3- روش تحقیق...

روش تحقیق..

جامعه آماری..

نمونه و روش نمونه گیری..

ابزارهای تحقیق‌..

نحوه اجرای تحقیق..

روش های آماری بکار رفته.

فصل 4- یافته های تحقیق...

یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق..

یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق..

فصل 5- بحث و نتیجه گیری..

نتیجه گیری..

پیشنهادات...

فهرست منابع..



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید