close
تبلیغات در اینترنت
.:: تاک مقاله ::. پرپوزال ، دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه - 17
.:: تاک مقاله ::. پرپوزال ، دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه

مطالب پر بازدید

پشتیبانی 24 سایت

[66190920 - 021]

تلگرام سایت

[989394308078]

تبلیغات

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 69
  • بازديد ديروز : 377
  • آي پي امروز : 8
  • آي پي ديروز : 24
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 2
  • بازديد هفته : 69
  • بازدید ماه : 16,561
  • بازدید سال : 74,364
  • كل بازديدها : 610,207
  • ای پی شما : 54.159.44.54
  • مرورگر شما :
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 312
  • كل مطالب : 3631
  • كل نظرات : 0
  • امروز : دوشنبه 28 آبان 1397

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری :
رمز عبور :


عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آرشیو

مطالب تصادفی

تبلیغات اختصاصی ( با بخش تماس با ماهماهنگ کنید(

آخرین عناوین

بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی

قیمت:100000ریال

موضوع:

بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعدادصفحات:22

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده ........................................................................................................................... 1

فصل اول : بیان مسئله

بیان مسئله ................................................................................................................. 2

اهداف تحقیق ............................................................................................................... 3

اهمیت و ضرورت............................................................................................................ 4

سوالات پژوهشی ........................................................................................................... 5

فصل دوم : پیشینه تحقیق

پیشینه تحقیق .............................................................................................................. 6

فصل سوم : روش تحقیق

روش تحقیق................................................................................................................... 8

فصل چهارم : یافته های تحقیق

پاسخ به سوالات پژوهشی .............................................................................................. 9

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری و بحث ...................................................................................................... 14

پیشنهادات .................................................................................................................. 18

یادداشت ها .................................................................................................................. 19

منابع مورد استفاده ...................................................................................................... 20

پیوست ........................................................................................................................ 21

فهرست جداول

جدول 1-4................................................................................................................... 9

جدول 2-4 ................................................................................................................ 10

جدول 3-4................................................................................................................. 11

جدول 4-4 ................................................................................................................ 11

جدول5-4................................................................................................................. 12

جدول 6-4................................................................................................................. 12



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسی و به کارگیری روشهای تدریس فعال در آموزش

قیمت:28000ریال

موضوع:

بررسی و به کارگیری روشهای تدریس فعال در آموزش

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش

تعدادصفحات:28

بررسی و به کارگیری روشهای تدریس فعال در آموزش

یاد دادن موفقیت آمیز فقط در پرتو روش های تدریس فعال

روش تدریس به شیوه بحث گروهی:

مراحل اجرای روش بحث گروهی
مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی

محدودیتها

روش تدریس مشارکتی و روشهای اجرای آن:

تعداد دانش آموزان عضو هر گروه و ترکیب اعضا گروه

مراحل اجرای تدریس :

روش اجرای تدریس مشارکتی برای دروس علوم انسانی :



روش اجرای تدریس مشارکتی برای دروس علوم پایه:

مزایای استفاده از روش تدریس مشارکتی :

محدودیتها

- یادگیری از طریق همیاری :

مزایای یادگیری از طریق همیاری

محدودیتها

تدریس خرد :

مزایا و محدودیت های روش تدریس خرد

محدودیتها

نقش برنامه ریزی درسی در تعیین روش تدریس فعال

پژوهشهای انجام گرفته در قالب موضوع

پیشنهادات



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسی میزان موفقیت شرکت های تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی

قیمت:34000ریال

موضوع:

بررسی میزان موفقیت شرکت های تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)




تعدادصفحات:34

مقدمه :

عملکرد شرکت های تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی به چه صورت است ؟

● مدیریت و نقش آن

● عوامل سازمانی و نقش آنها

●نقش عوامل اقتصادی در تعاونی

●نگاهی به عوامل اجتماعی

● آموزش و فرهنگ سازی لازمه توسعه تعاون

جزئیات سند توسعه بخش تعاون :

سند توسعه بخش تعاون آماده ارسال به دولت

تعاون در چشم انداز

اهداف کیفی

اشتغال، مسکن و کاهش قیمتها

حذف انحصارات، رفع تنشها، توسعه فرهنگ تعاون

اهداف کمی کلان

بخش سوم :

نقش اقتصاد بخش تعاون در زمینه اشتغال :

الف: نقش اقتصاد بخش تعاون در اشتغال كشورهای اروپایی

منابع و مأخذ :



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسی و عملکرد شورای اسلامی روستایی

قیمت:58000ریال

موضوع:

بررسی و عملکرد شورای اسلامی روستایی

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش

تعدادصفحات:58

چكیده

مطالعه حاضر شوراهای اسلامی شهرها را، با استفاده از ره یافت كیفی«نظریه بنیانی»، با هدف شناخت عوامل موثر بر عملكرد آن ها و ارزیابی نظریه سرمایه اجتماعی، بررسی كرده است. تحلیل داده های مطالعه و «مدل نظریه ای»ساخته شده نشان می دهد كه: شرایط علی«فقدان سنت های دمكراتیك»،«نظام اداری متمركز» و «قوانین مبهم»منجر به پدیده«فقدان نهادینگی»در شوراها می شوند و حوزه عمل و اختیارات آن ها را محدود می كنند. در این وضعیت اعضای شوراهای شهر با اتخاذ راهبردهای«نهاد خواهی»و«حمایت خواهی»از دولت، با پدیده فقدان نهادینگی مقابله می كنند. پیامدهای این راهبردها برای اعضای شوراهای مورد مطالعه، «نگرانی»، «امتناع از مشاركت»، «امیدواری»و«كارایی»بوده اند. «نگرانی»به وضعیتی اشاره می كند كه عضو شورا نسبت به آینده این نهاد خوشبین نیست و اطمینانی از موفقیت آن ندارد. امتناع از مشاركت تصمیمی است كه برخی از اعضا، برای خروج از نهاد شورا مانند عدم شركت انتخابات آتی شورا، به عنوان كاندیدا اتخاذ كرده اند. «امیدواری» پدیده ای است كه نشان دهنده خوشبینی عضو شورا به گسترش اختیارات و موفقیت آن است و كارایی اشاره به وضعیتی دارد كه فرد برای موفقیت شورا به تلاش بسیار-حتی با گذشت از منافع شخصی خود-دست می زند. یافته های حاصل از مطالعه بیانگر این نكته است كه با وجود تایید تاثیر سرمایه اجتماعی بر كارایی سازمان های دمكراتیك، آنچه در تجربه ایران باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله«نهادینگی»سازمان های مذكور به معنای ساختارهای حقوقی-اداری كارآمد و تجربه های عمل جمعی دمكراتیك است. این مسئله در نظریه سرمایه اجتماعی كه برخاسته از تجربه كشورهای توسعه یافته است، به دلیل قدمت سازمان های دمكراتیك و نهادینه شدن آن ها، كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مسئله تحقیق

چارچوب نظری

شرح وظایف واختیارات دهیاری

وظایف فوق الذكر را می توان به شرح زیر دسته بندی كرد:

وظایف ستادی واداری

وظایف اقتصادی – مالی دهیاری

وظایف خدماتی- اجتماعی وسیاسی دهیاری

وظایف كالبدی- عمرانی

وظایف خدمات بهداشتی – زیست محیطی

پدیده ناشی از شرایط علی

شرایط مداخله گر مؤثر بر راهبردها

راهبردهای مربوط به پدیده فقدان نهادینگی

پیامدهای راهبردها

وظایف و اختیارات شوراها در تامین بهداشت محیط روستا

روش تحقیق

موارد مطالعه و مشاركت كنندگان

مدیریت روستاها در تعامل با شوراها

مدیریت روستایی

ارکان مدیریت روستایی

شورای اسلامی روستایی

تنگناها و مشکلات تعامل شورا و دهیاری

یافته های مطالعه

چه فعالیت ها و اقداماتی كرده اید؟

بررسی توزیع فراوانی مولفه های پژوهش :

نتیجه گیری

منابع:



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسی وضعیت بهدشت روانی بر رفتار کودکان پیش دبستانی

قیمت:100000ریال

موضوع:

بررسی وضعیت بهدشت روانی بر رفتار کودکان پیش دبستانی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:92

– 1 – مقدمه.....................................................................................................................................................................2

2 – 1 – بیان مسأله........................................................................................................................................................... 4

3 – 1 – اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق.................................................................................................................. 5

4 – 1 – اهداف تحقیق ....................................................................................................................................................7

اهداف کلی : ........................................................................................................................................................................ 7

اهداف جزئی...........................................................................................................................................................................7

5 – 1 – سوالات تحقیق.................................................................................................................................................. 8

6 – 1 – تعاریف واژه ها و اصطلاحات......................................... ................................................................................ 9

1 - بهداشت روانی.............................................................................................................................................................. 9

2 – کودکان پیش دبستانی.............................................................................................................................................. 9

تاریخچه بهداشت روانی.....................................................................................................................................................11

تاریخچه بهداشت روانی در ایران................................................................................................................................... 13

تعریف بهداشت روانی.........................................................................................................................................................14

دیدگاههای متخصصان و مکاتب مختلف در مورد بهداشت روانی...........................................................................14

نظر روان پزشکان.............................................................................................................................................................. 16

نظر روان کاوان.....................................................................................................................................................................16

مکتب زیست گرایی.............................................................................................................................................................16

مکتب گرایی.........................................................................................................................................................................16

دیدگاه سازمان بهداشت جهانی.......................................................................................................................................17

هدف بهداشت روانی..........................................................................................................................................................17

به طور خلاصه و فهرست وار بهداشت روانی دارای سه هدف اصلی است..............................................................17

هدف های بهداشت روانی را می توان در سه قسمت زیر بیان کرد........................................................................18

اصول بهداشت روانی.........................................................................................................................................................18

اصول اساسی بهداشت روانی عبارتند از.......................................................................................................................18

بهداشت روانی در دوران کودکی.................................................................................................................................. 19

رابطه نیاز به ارزش ایمنی با بهداشت روانی...............................................................................................................20

بهداشت روانی و رابطه با والدین...................................................................................................................................21

علل شیوع بیماریهای روانی............................................................................................................................................23

زمان بندی و رویدادهای تسریع کننده........................................................................................................................23

پیشگیری............................................................................................................................................................................24

پیشگیری اولیه..................................................................................................................................................................24

پیشگیری ثانوی متضمن رعایت موارد زیر است........................................................................................................25

پیشگیری ثانویه.................................................................................................................................................................26

پشگیری ثالث....................................................................................................................................................................26

مدل های دیگر پیشگیری...............................................................................................................................................26

نتایج کلی از ارزیابی سه نوع پیشگیری در بهداشت روانی ................................................................................... 27

درمان بیماریهای روانی...................................................................................................................................................30

درمان بیماریهای روانی به طرق مختلف صورت می گیرد که عبارتند از............................................................31

پنج قاعده کلی برای تضمین بهداشت روانی فرزندان برای والدین.......................................................................31

1 - فرزند خود را دوست داشته باشید....................................................................................................................31

2 - برای فرزند خود الگوی خوبی باشید................................................................................................................32

3-فرزند را آموزش دهید............................................................................................................................................32

4-فرزند خود را با انضباط بار بیاورید......................................................................................................................33

5-به مسئولیت های خود آگاه شوید..................................................................................................................... 33

نقش بهداشت روانی در پیشگیری از اختلالات روانی..........................................................................................33

تعریف اختلال سلوک (اختلال رفتاری)..................................................................................................................34

اختلال سلوک: تعریضی دیگر....................................................................................................................................35

زمینه های تاریخی......................................................................................................................................................35

پیشگیری از اختلالات رفتاری................................................................................................................................. 36

خدمات اجتماعی، اهمیت شغل، حرفه و کاریابی................................................................................................ 36

پیشینه تحقیق..............................................................................................................................................................38

روش تحقیق..................................................................................................................................................................42

جامعه آماری.................................................................................................................................................................42

نمونه آماری...................................................................................................................................................................42

شیوه های تحقیق........................................................................................................................................................42

ابزار تحقیق....................................................................................................................................................................42

روش آماری...................................................................................................................................................................42

شیوه های مورد استفاده در این پژوهش...............................................................................................................43

تجزیه و تحلیل داده ها..............................................................................................................................................45

خلاصه تحقیق.............................................................................................................................................................70

بحث و نتیجه گیری...................................................................................................................................................70

پیشنهادات...................................................................................................................................................................71

محدودیت های تحقیق..............................................................................................................................................71

منابع ....................................................................................................................



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد

قیمت:19000ریال

موضوع:

بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:19

بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد

چکیده
آموزش و پرورش، کلید فتح آینده است و از دیر باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده که انسان های فردا را تربیت کند و نسل امروز را برای زندگی در جامعه ی فردا آماده سازد. بنابراین ضرورت دارد برنامه ریزان و سیاستگذاران آموزشی، معلمان و مسوولان آموزش و پرورش، الزامات و مقتضیات زندگی فردا را بشناسند تا بتوانند آمادگی دانش و بینش لازم را در کودکان و جوانان برای فعالیت در جامعه فردا پرورش دهند و در راستای این سیاست، شناسایی ویژگی های آموزش و پرورش کارآمد از اهمیت خاصی برخوردار است.
مقاله ی حاضر درصدد شناخت ابعادی از این ویژگی های می باشد. پس از ذکر مقدمه، مطالبی پیرامون برنامه ریزی و اهمیت آن نگاشته می شود، سپس گستره ی آموزش و پرورش نوین مورد بررسی قرار می گیرد و فرآیند جهانی شدن به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر مطرح می شود.
در ادامه، آموزش و پرورش کارآمد در آینه ی تجارب سایر کشور ها مورد بررسی قرار می گیرد که بخش اعظم آن مربوط به نظام آموزشی کشور ژاپن می باشد. تمرکز زدایی در نظام آموزشی، مطلب بعدی مقاله است. سپس جایگاه فراگیران در سیستم آموزشی و توجه به خلاقیت فراگیران مطرح می گردد. بررسی محیط های آموزشی، فناوری اطلاعات و توسعه ی منابع انسانی ادامه دهنده ی مطالب می باشد. در پایان نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات بر اساس مطالب مندرج در مقاله درج می گردد.

نیم نگاهی به برنامه ریزی آموزشی

سؤالات کلیدی

گستره ی آموزش و پرورش نوین

آموزش و پرورش کارآمد در آینه ی تجارب سایر کشورها

جایگاه فراگیران در سیستم آموزشی

توجه به خلاقیت فراگیران

محیط های آموزشی

فناوری اطلاعات

نتیجه گیری و پیشنهادات



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسی وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاههای کشور

قیمت:22000ریال

موضوع:

بررسی وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاههای کشور

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعدادصفحات:22

بررسی وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاه های کشور

درجهان امروز، پژوهش و میزان اعتبارات اختصاص یافته به آن در هر کشوری، یکی از شاخص های توسعه یافتگی آن کشور بشمار می رود. در دهه های اخیر درکشورما هرچند که گام های مؤثری دراین زمینه برداشته شده است اما هنوز با استاندارهای جهانی فاصله زیادی وجود دارد.

دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از دیر باز نقش آموزش و پژوهش را توامأ به عهده داشته اند بگونه ای که بزرگترین تحقیقات وتتبعات علمی درسطح جهانی ونیز در ایران از سوی مراکز آموزش عالی و بوسیلۀ دانشگاهیان صورت گرفته است . با این وجود در انجام تحقیقات بطور اعم و تحقیقات اجتماعی بطوراخص مشکلات و موانعی جدی وجود دارد که بدون رفع آنها ، بهینه سازی و کارآیی پژوهش های علمی در فرایند توسعه ، ناممکن می نماید . در این مقاله سعی بر این است که ضمن مروری گذرا بر تاریخچۀ پژوهش های اجتماعی درایران ، عمده ترین نارسایی های آنرا از جنبه های مختلف روش شناختی ، سازماندهی ، اعتبارات و نیروی انسانی مورد ارزیابی قرارداده و پیشنهادات کاربردی دراین زمینه ها ارائه نماید




جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسی ویژگیهای سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران

قیمت:20000ریال

موضوع:

بررسی ویژگیهای سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:19

چکیده مقاله

هدف اصلی این تحقیق بررسی ویژگیهای سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران بوده است. بمنظور گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده ونمونه آماری هم مشتمل بر 762 نفر از دبیران ومدیران مدارس متوسطه انتخاب شدند. تجزیه وتحلیل داده ها نیز در دو سطح توصیفی و استنباطی و از طریق نرم افزار spss انجام پذیرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که مدیران مدارس متوسطه ایران از تئوریها ونظریات علمی مدیریت به میزان کمی استفاده مینمایند وتفاوت دیدگاه بین دو گروه مدیران ودبیران معنادار میباشد. همچنین مفاهیم دموکراسی، حقوق شهروندی وتربیت اجتماعی به میزان کمی از طریق منابع درسی به دانش آموزان دبیرستانی آموزش داده میشود . ونیز نتایج نشان داد که اصلاح، نوسازی وآموزش در سیستم مدیریتی مدارس متوسطه ایران کاملا ضروری است. و تعهد سازمانی مدیران مدارس متوسطه هم در حد مناسبی میباشد .

واژه های کلیدی : مدیریت ، مدیریت آموزشی ، دوره متوسطه ، آموزش وپرورش، سیستم.

موضوع مقاله: بررسی ویژگیهای سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران

تحقیقاتی مرتبط با موضوع نیز در کشور انجام پذیرفت که به تعدادی از آنها اشاره میشود :

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

روش تحقیق (متدلوژی)

جامعه و نمونه آماری

روایی (اعتبار ) ، پایایی (قابلیت اعتماد ) و ابزار گردآوری داده ها

روش های آماری (توصیفی – استنباطی)-تجزیه وتحلیل داده ها

فرضیه های تحقیق

بررسی فرضیه تحقیق :

بررسی فرضیه تحقیق :

بررسی فرضیه تحقیق :

نتیجه گیری ، پیشنهادات و راهکارها، در ذیل تعدادی از نتایج وپیشنهادات ارایه میگردد :

الف)نتایج تحقیق

ب) پیشنهادات وراهکارها

منابع و مآخذ



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسى تطبيقى نقش عقل در نظام حقوقى غرب و اسلام

قیمت:30000ریال

موضوع:

بررسى تطبيقى نقش عقل در نظام حقوقى غرب و اسلام

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)


تعدادصفحات:30
بررسى تطبیقى نقش عقل در نظام حقوقى غرب و اسلام
مقدمه
این بررسى مختصر شامل چهار قسمت است:
الف - تجزیه و تحلیل معرفت‏شناسى عمومى غرب، علل وجود تضاد در آن و بررسى بعضى علل. در نتیجه این معرفت‏شناسى، نظامهاى حقوقى و قانون‏گذارى غربى به‏سوى عقل‏گرایى غیردینى و درنتیجه، ضد دینى حركت كرد كه منتهى به شناخت‏خواست فرد (لیبرالیسم حقوقى) به‏عنوان تنها منبع حقوق شد. از آنجا كه مسیحیت در غرب تا حد تنها «ایمان عاطفى‏» كاهش یافته و دیگر داراى نظام حقوقى مستقل قابل اجرا نیست، در این بخش از بررسى مقایسه‏اى، تنها معرفت‏شناسى عمومى غرب - نه مسیحیت - كه طبعا متاثر از فرهنگ مسیحیت‏بوده، مورد توجه قرار گرفته‏است.
ب - در قسمت دوم، معرفت‏شناسى عمومى اسلام به‏اختصار بررسى شده است.
ج - در بخش سوم معرفت‏شناسى حقوق اسلام، یا علم اصول كه بهترین منعكس كننده دیدگاه معرفت‏شناسانه عمومى اسلام است، مورد بحث قرار گرفته‏است.
د - در آخرین بخش، رشد اصول فقه، مخصوصا قبول حجیت عقل و قاعده تلازم عقل و شرع بررسى شده است. در این قسمت مخصوصا نقش شیخ مرتضى انصارى در تعمیق و گسترش علم اصول فقه و جنبه عقلانى آن مورد توجه قرار گرفته كه این قسمت مختصرتر بررسى شده‏است. ما در این گفتار در صدد آن نیستیم كه مكررا از نقش بارز شیخ مرتضى انصارى در رشد عقل‏گرایى در اسلام، محدوده عقل در معرفت‏شناسى حقوقى اسلام، حجیت عقل، قاعده تلازم وادله عقلیه بطور سطحى یاد كنیم; بلكه كوشیده‏ایم ابتدا جریان رشد عقل‏گرایى، سپس عقل‏گرایى اسلامى - كه كاملا متفاوت با نوع غربى آن است - و بعد از آن، رشد علم اصول به‏عنوان نتیجه عقل‏گرایى اسلامى، و در آخر، حجیت عقل و قاعده تلازم را به‏عنوان منعكس‏كننده كاربرد عقل در علم اصول و در این مسیر موضع شیخ انصارى را نشان دهیم. لازم‏است‏یادآورى شود كه مآخذى كه در این نوشتار آمده منابع متناسبى براى بررسى بیشتر چهار مطلب فوق است; مخصوصا كتاب «عصر تفكر» نوشته توماس پین براى بخش اول; «مناهج البحث‏»، «توفیق الطویل‏» و «الدین و الفلسفه‏» نوشته على سامى الشار براى بخش دوم و «رابطه دین و فلسفه‏» نوشته ابوالفضل عزتى براى بخش سوم و چهارم.
بررسى مختصر معرفت‏شناسى عمومى و حقوقى غرب
معرفت‏شناسى عمومى و حقوقى اسلام
سیر تاریخى حجیت عقل در نظام حقوقى و سیاسى شیعه
پى‏نوشت‏ها:



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسي اختلالات گفتاري دانش آموزان ابتدايي

قیمت:100000ریال

موضوع:

بررسي نحوه گذراندن اوقات فراغت

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:55

چكیده

تحقیق حاضر با هدف مطالعه میزان اختلالات گفتاری در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر نیشابور انجام شده است كه جامعه آماری این پژوهش را كلیه دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر نیشابور تشكیل می دهند كه به روش نمونه گیری تصادفی از 10 مدرسه مختلف نمونه ای به حجم 30 نفر انتخاب شدند و پرسشنامه مربوط به اختلالات گفتاری را كه باید توسط والدین كودكان پاسخ داده می شد تكمیل كردند . این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است كه با هدف بررسی یك فرضیه و سه سئوال انجام شده است . پس از استخراج نتایج پرسشنامه زمینه و سئوالات به این ترتیب مشخص شده اند كه در نمونه مورد مطالعه لكنت زبان شایعترین اختلال گفتاری در دانش آموزان بوده است و دو زبانگی در ایجاد اختلالات زبانی كودكان تاثیری نداشته است همچنین لكنت زبان در نمونه مورد مطالعه ریشه ارثی ندارد و ترس و اضطراب نیز در ایجاد اختلال زبان كمترین نقش را دارد .

طرح تحقیق

1 ـ 1 ـ مقدمه :

2 ـ 1 ـ بیان مساله :

3 ـ 1 ـ اهمیت و ضرورت تحقیق

4 ـ 1 ـ اهداف پژوهش

5 ـ 1 ـ فرضیه و سئوالات تحقیق

سئوالات تحقیق :

6 ـ 1 ـ تعاریف مفهومی و عملیاتی

فصل دوم

پیشینه تحقیق

1 ـ 2 ـ پیشینه نظری تحقیق

1 ـ 1 ـ 2 ـ كلیاتی درباره زبان

2 ـ 1 ـ 2 ـ رشد زبان و گفتار كودك

عوامل موثر در رشد طبیعی گفتار

علت ایجاد مشكلات گویایی برای دانش آموزان چیست ؟

زیر و بمی

4 ـ 1 ـ 2 ـ طرح ریزی و تولید گفتار

5 ـ 1 ـ 2 ـ مراحل اختلالات گفتاری :

6 ـ 1 ـ 2 ـ برآورد مربوط به اختلال صوت

علل بوجود آورنده اختلال صوت

7 ـ 1 ـ 2 ـ اختلال تولید گفتار

علل به وجود آورنده اختلال تولید گفتار

8 ـ 1 ـ 2 ـ اختلال مربوط به روانی

9 ـ 1 ـ 2 ـ اختلال روان بریدگی

10 ـ 1 ـ 2 ـ بریده گویی و لكنت

11 ـ 1 ‌ 2 لكنت و انواع آن

12 ـ 1 ـ 2ـ گیرهای طبیعی در مقابل لكنت

13 ـ 1 ـ 2 ـ انواع مكثهای زمانی

لغزش زبانی :

زبان پریشی:

2 ـ 2 پیشینه عملی

1 ـ 2 ـ 2 : تحقیقات داخلی :

سئوالهای پژوهش:

2 ـ 2 ـ 2 تحقیقات خارجی

1 ـ 3 ـ روش تحقیق

2 ـ 3 ـ جامعه تحقیق

3 ـ 3 ـ نمونه تحقیق

4 ـ 3 ـ روش نمونه گیری

5 ـ 3 ـ ابزار تحقیق

6 ـ 3 ـ روش جمع آوری اطلاعات و اجراء

7 ـ 3 ـ تجزیه و تحلیل داده ها

1 ـ 4 ـ تجزیه و تحلیل داده ها

داده های آماری جامعه مورد مطالعه

1 ـ 5 ـ بحث و نتیجه گیری



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسى مشكلات جوانان

قیمت:20000ریال

موضوع:

بررسى مشكلات جوانان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعدادصفحات:20

بررسى مشكلات جوانان (بحران بلوغ)

انواع بلوغ

. بلوغ شرعى:

. بلوغ جسمى:

. بلوغ جنسى:

. بلوغ اجتماعى:

. بلوغ روانى:

. بلوغ شخصیتى:

7. بلوغ عقلى:

سن بلوغ

تقدم بلوغ شرعى دختران بر پسران

بلوغ زودرس و دیررس

نشانه هاى بلوغ

بلوغ و بحران بیولوژیكى

راه هاى غلبه بر بحران

بلوغ و بحران عاطفى

بلوغ و ارتباط با هم سالان

بلوغ و ناسازگارى با والدین

بلوغ و احساسات مذهبى

پاورقیها



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسي الگوي سنتي ازدواج در ايران

قیمت:43000ریال

موضوع:

بررسي الگوي سنتي ازدواج در ايران

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:43

بررسی الگوی سنی ازدواج در ایران

بیان مسئله:

سن

زن

عوامل موثر بر الگوی سنی ازدواج

الف - عوامل موثر بر سن ازدواج در زن و مرد

ب - عوامل موثر بر اختلاف سن زن ومرد در هنگام ازدواج

ج – عوامل موثر بر افزایش و كاهش میزان ازدواج

د – عوامل موثر بر ازدواج مجدد در زن ومرد

ه- عوامل موثر بر نسبت جنسی در جامعه

اهداف:

هدف كلی:

بررسی الگوی سنی ازدواج در ایران و برآورد وضعیت آن در سالهای آینده

اهداف اختصاصی:

اهداف كاربردی

سئوال ها:

فرضیات

روش تحقیق

نمونه گیری:

ملاحظات اخلاقی:

پیش آزمایی:

نتیجه بررسی:

تحلیل داده ها:

بررسی وضع موجود :

هرم سنی به تفكیك استانها

هرم سنی به تفكیك روستا و شهر:

هرم سنی به تفكیك روستا و شهر در كل كشور

گروه های سنی:

گروههای سنی 11 تا 20 سال

گروههای سنی كمتر از 10 سال

گروه های سنی ازدواج:

سن ازدواج در زن و مرد

مقایسه اختلاف سن زوجین و سال ازدواج

مقایسه اختلاف سن زوجین و وضعیت تحصیلی زنان

برآورد وضعیت الگوی سنی ازدواج در آینده كشور:

آغاز بحران:

برآورد شرایط ایده آل

نتیجه گیری



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسي اختلالات يادگيري

قیمت:28000ریال

موضوع:

بررسي اختلالات يادگيري

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعدادصفحات:28

فهرست مطالب

تعريف

رويكردهاي نظري بر ناتواني هاي يادگيري

نظريه هاي رفتاري

نظريه هاي شناختي

راهبردهاي فراشناختي

جنبه هاي پزشكي

درمان دارويي

فنون شناختي در درمان

فنون رفتاري در درمان

رشد حسي حركتي

ديد حركتي گتمن

تئوري تشكيل نظام عصبي دمن و دلاكاتو

اختلالات زبان

محاسبه

اختلاق نقص توجه

رشد اجتماعي



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسي انتقادي قانون مجازات عمومي ايران

قیمت:29000ریال

موضوع:

بررسي انتقادي قانون مجازات عمومي ايران

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:29

بررسی انتقادی قانون مجازات عمومی ایران مصوب تیرماه 1352

رئوس مسائلی كه در تحقیق حاضر, مورد بحث قرار خواهند گرفت, عبارتند از:

بخش اول: نكات مثبت

1 - الهام گرفتن از اندیشه های جدید و تقویت نسبی انسانی مجازات

2 - رفع بعضی نواقص قانون 1304

بخش دوم - نقاط ضعف:

1 - اشكالات انشائی و لغوی

2 - ایرادات كلی و اصولی

3 - موارد ابهام

نتیجه كلی

بخش اول - نكات مثبت

بخش دوم - نقاط ضعف

بند اول - ایرادات عبارتی و لغوی

بند دوم - ایرادات كلی و اصولی

5 - در تكرار جرم

بند سوم - موارد ابهام لایحه

1 - مجازاتهای اصلی - تبعی- تكمیلی

ثانیاص - جزای نقدی ( غرامت) - در این باب سه نكته قابل تذكر است:

نتیجه كلی

منابع:



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسي تطبيقي اختلاس و تصرف غير قانوني در حقوق كيفري ايران

قیمت:30000ریال

موضوع:

بررسي تطبيقي اختلاس و تصرف غير قانوني در حقوق كيفري ايران

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)


تعدادصفحات:30

بررسی تطبیقی اختلاس و تصرف غیر قانونی در حقوق كیفری ایران

چكیده

جرم اختلاس و تصرف غیر قانونی از جمله جرایم علیه آسایش عمومی هستند كه در ابعاد و جنبه های چندی با یكدیگر اشتراك دارند و در پاره ای دیگر متفاوتند . آنچه بیش از همه این دو جرم را به یكدیگر شبیه می كند ، وصف و خصوصیت مرتكب آن است كه در هر دو مورد ، مرتكب باید « مستخدم دولت و یا شخص در حكم مستخدم دولت » باشد. مبنای اصلی تفاوت و جدایی این دو جرم نیز نوع و چگونگی «رفتار مجرمانه » است ؛ به این ترتیب كه مصادیق رفتار مجرمانه در اختلاس « برداشت و تصاحب» و در تصرف غیر قانونی «استعمال ، استفاده یا به مصرف رساندن غیر مجاز » است .

اختلاس فقط شامل اموال منقول می شود ، ولی هر دسته اموال منقول و غیر منقول ، موضوع تصرف غیر قانونی قرار می گیرند . وجوه نقد اصولاً موضوع تصرف غیر قانونی قرار نمی گیرند ، زیرا به صرف برداشت این وجوه جرم اختلاس به صورت تام واقع خواهد شد . در مورد سایر اموال باید با توجه به نحوه مداخله و سایر شرایط و اوضاع و احوال كه ارتكاب عمل را فرا گرفته به تحلیل موضوع پرداخت .در صورتی كه احراز واقع میسر نگردید ، با توجه به این كه اختلاس در بعد ركن مادی و روانی به شرایط و جزایی بیش از تصرف غیر قانونی نیاز دارد و با تمسك به قاعده این تفسیر به نفع متهم ، مداخلة انجام پذیرفته را باید تصرف غیر قانونی به حساب آورد ،نه اختلاس .

مقدمه :

بحث و بررسی

2ـ ركن مادی اختلاس و تصرف غیر قانونی

یك ) رفتار مجرمانه اختلاس

دو ) رفتار مجرمانه تصرف غیر قانونی

اهمال و تفریط منجر به تضییع مال :

مصرف غیر مجاز :

منابع:

پی نوشتها :

دو) شرط تسلیم قبلی مال:

سه ) تعلق مال به دولت :

ج ) نتیجه مجرمانه :

د) وصف و خصوصیت مرتكب :

یك ) مفهوم مستخدم دولت :

دو ) مفهوم شخص در حكم مستخدم دولت :

2)ركن معنوی

الف ) ركن معنوی اختلاس :

ب ) ركن معنوی تصرف غیر قانونی .

نتیجه گیری :



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسي تفاوت بلوغ عاطفي در بين دانشجويان خانم مجرد و متأهل 18 تا 30 سال

قیمت:100000ریال

موضوع:

بررسي تفاوت بلوغ عاطفي در بين دانشجويان خانم مجرد و متأهل 18 تا 30 سال

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:59

عنوان صفحه

چكيده 2

فصل اول: طرح تحقيق

مقدمه 3
بيان مسئله 4
اهميت و ضرورت پژوهش 6
اهداف پژوهش 9
سؤالهاي پژوهش 9
تعاريف نظري 10
تعاريف عملياتي 11

فصل دوم: پيشينة تحقيق

2-1- پيشينة تحقيق

2-2 پيشينة نظري 12

تاريخچه روانشناسي بلوغ 13

مفهوم بلوغ و تفاوت آن با نوجواني 13

عوامل مؤثر در بلوغ 14

بلوغ از ديدگاه روانشناسان 14

عاطفه چيست 17

جايگاه عاطفه در مغز از نظر زيستي 18

مراحل تشكيل هويت در جوانان دانشگاهي 19

الگوي تحور رواني- اجتماعي 19

تكاليف تحولي هويهورست براي نوجوانان 21

رشد و تكامل هيجاني- عاطفي 22

رشد هيجاني و عاطفي در نوجوانان 23

نيازهاي عاطفي فرد و اهميت آنها 24

رشد و تكامل اجتماعي 25

ترك خانه پدري 26

تأثير رواني وارد شدن به دانشگاه 26

تعادل عاطفي رواني نوجوان 27

خودمحوري نوجوانان 28

خود پنداره و انواع خود 29

الگوي اريك اريكسون درباره هويت 31

آسيب پذيري و انعطاف پذيري در فرد 32

عوامل حفاظتي انعطاف پذيري 33

انواع هويت 34

بحرانهاي دوره نوجواني 38

2-3- پيشينه عملي 39

فصل سوم: اجراي تحقيق

3-1- جامعه آماري 42

3-2- نمونه آماري و روش نمونه گيري 42

3-3- ابزار گردآوري داده ها 43

3-4- روش گرد آوري داده ها 45

فصل چهارم: تجزيه و تحليل يافته ها

4-1- تجزيه و تحليل يافته ها 46

4-1-1- اطلاعات مربوط به سؤال اول پژوهش 47

4-1-2- اطلاعات مربوط به سؤالهاي 2 تا 5 پژوهش 47

4-2- داده هاي جانبي 48

نمودار چند ضلعي فراواني مشاهده شده 50

نمودار ستوني فراواني مشاهده شده 51

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري

5-1- بحث و نتيجه گيري 52

5-2- محدوديت ها 55

5-3 پيشنهادات 55

پيوست

منابع و مآخذ



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسي تطبيقي رضايت از زندگي دانشجويان دختر و پسر

قیمت:306000ریال

موضوع:

بررسي تطبيقي رضايت از زندگي دانشجويان دختر و پسر

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش).



تعدادصفحات:306

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: كلیات................................................................................................

1-1 بیان مسأله...................................................................................................................................

2-1 اهمیت و ضرورت پژوهش........................................................................................................

1-3سوالات پژوهش............................................................................................................................

فصل دوم: مروری بر پیشینه پژوهش………………………………………

1-2: پیشینه پژوهش (مقدمه ).......................................................................................................

1-1-2: پیشینه پژوهشهای داخلی.................................................................................................

2-1-2: پیشینه پژوهشهای خارجی...............................................................................................

2-2 : ارزیابی پیشینه پژوهش و ارائه چهار چوب تئوریك......................................................

2-3:فرضیه های پژوهش........................................................................................................................

فصل سوم: روش پژوهش…………………………………………………

3ـ1: نوع پژوهش.................................................................................................................................

3ـ2: متغیر‌های پژوهش.....................................................................................................................

3ـ3 :تعریف متغیر‌های پژوهش........................................................................................................

3ـ4: ابزار‌ جمع‌آوری اطلاعات........................................................................................................

3ـ5: روایی ابزار سنجش (Validity).........................................................................................

3ـ6 :پایایی ابزار سنجش (Reliability)....................................................................................

3ـ7 :جامعه‌ آماری...............................................................................................................................

3ـ8 :تعیین حجم نمونه.....................................................................................................................

3ـ9: شیوه انتخاب اعضای نمونه......................................................................................................

3ـ10: روشهای آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات..........................................................................

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش………………………………………….

4ـ1 سیمای پاسخگویان.....................................................................................................................

4ـ2 توصیف متغیر های پژوهش.....................................................................................................

4ـ2 ـ 1 : توصیف متغیر وابسته.....................................................................................................

4-2 ـ2 :توصیف متغیر های مستقل..............................................................................................

4-3 : تحلیل یافته های پژوهش(آزمون فرضیات)..............................................................................

4-4 : تبیین موضوع پژوهش (درسطح خرد).........................................................................................

4-4 -1 :بررسی پیش فرضهای تحلیل رگرسیون و ارائه معادله آ ن........... .........................

4 -4 -2 :بررسی آثار كنترلی متغیر ها در تبیین (سطح خرد ) متغیر وابسته.............................................

4 -4 -3 :تحلیل مسیر مدل پژوهش...................................................................... ..........................

فصل پنجم: خلاصه نتایج پژوهش و پیشنهادات……………………………..

5ـ1 جمع‌بندی نتایج و یافته‌های پژوهش....................................................................................

5ـ2 پاسخ به سوالات اصلی پژوهش..............................................................................................

5ـ3 پیشنهادات و محدودیت های تحقیق....................................................................................

پیوست:……………………………………………………………..

الف: جداول ضمیمه………………………………………………………

ب: فهرست اعلام………………………………………………………..

ج: پرسشنامه تحقیق……………………………………………………….



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسي سلامت رواني كاركنان بهزيستي

قیمت:109000ریال

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش

تعدادصفحات:109

فهرست مطالب

عنوان


صفحه

فصل اول

كليات و مقدمه






1-1 مقدمه


………………………………………………………


3

1-2 بيان مسئله


……………………………………………………


4

1-3 اهميت و ضرورت تحقيق


…………………………………………


5

1-4 اهداف تحقيق


…………………………………………………


6

1-5 فرضيه ها و سئوالات تحقيق


………………………………………


6

1-6 متغيرهاي تحقيق


………………………………………………


7

1-7 تعريف مفهومي و عملياتي


…………………………………………


8

فصل دوم

پيشينه تحقيق و پايه هاي نظري






1-2 پيشينه نظري تحقيق


……………………………………………


11

2-1-1 مفهوم سلامت روان


…………………………………………


11

2-1-2 تاريخچه سلامت روان در جهان


…………………………………


12

2-1-3 تاريخچه سلامت روان در ايران


…………………………………


14

2-1-4 مفهوم سلامت روان از ديدگاه هاي مختلف


………………………


17

2-1-5 سلامت روان از نظر مكاتب


……………………………………


18

2-1-6 اصول سلامت روان


…………………………………………


20

2-1-7 هدف ايجاد سلامت روان


………………………………………


23

2-1-8 مكانيزم هاي دفاعي و نقش آن در سلامت روان


………………………


25

2-1-9 جمع بندي


…………………………………………………


28

2-2 پيشينه عملي تحقيق


……………………………………………


29

2-2-1 همه گير شناسي در ايران


………………………………………


29

2-2-2 بررسي همه گير شناسي در جهان


………………………………


31

فصل سوم

روش شناسي تحقيق






3-1 روش تحقيق


…………………………………………………


38

3-2 جامعه آماري


…………………………………………………


38

3-3 نمونه تحقيق


…………………………………………………


39

3-4 ابزار تحقيق


…………………………………………………


39

3-4-1 مقياس هاي چهارگانه آزمون


……………………………………


40

3-4-2 موارد كاربرد و محدوديت هاي آزمون


……………………………


40

3-4-3 نمره برش آزمون


……………………………………………


41

3-5-3 پايايي آزمون


………………………………………………


42

3-6 اعتبار پرسشنامه


…………………………………………………


42

3-7 روش جمع آوري اطلاعات و اجرا


………………………………


43

3-8 تجزيه و تحليل آماري


…………………………………………


43

فصل چهارم

يافته هاي تحقيق






4-1 داده هاي آماري جامعه مورد مطالعه


…………………………………


45

4-2 ميانگين سلامت رواني جامعه مورد مطالعه


……………………………


48

4-3- تجريه و تحليل فرضيه و سئوالات تحقيق


……………………………


50

فصل پنجم

بحث و نتيجه گيري






5-1 بحث و نتيجه گيري


……………………………………………


59

5-2 نتيجه گيري كلي


………………………………………………


61

5-3 محدوديت هاي تحقيق


…………………………………………


61

5-4 پيشنهادات تحقيق


………………………………………………


62

منابع تحقيق


………………………………………………………


63

پيوست

پيوست


…………………………………………………………


66

فهرست جداول

جدول 2-1 مقايسه بررسي هاي انجام شده در مورد شيوع بيماريهاي رواني در مناطق مختلف جهان و ايران





35

جدول 4-1. داده هاي آماري جامعه مورد مطالعه


…………………………


46

جدول 4-2 ميانگين و واريانس جامعه مورد مطالعه


…………………………


48

جدول 4-3 مقايسه نمرات زنان و مردان در آزمون


…………………………


50

جدول 4-4 محاسبه ضريب همبستگي سن كارمندان با نمرات سلامت رواني


……


52

جدول 4-5 مقايسه ميانگين ها و انحراف معيار سه گروه اشتغال


………………


53

جدول 4-6 تجزيه و تحليل واريانس ها


…………………………………


54

جدول 4-7 مقايسه ميانگين هاي گروه هاي مختلف فعاليت


…………………


54

جدول 4-8 تجزيه و تحليل واريانس هاي گروه هاي مختلف فعاليت


……………


56

جدول 4-9 محاسبه ضريب همبستگي سنوات كاري با سلامت رواني


…………


56

فهرست نمودارها

نمودار هسيتوگرام 4-1 نمرات سلامت رواني و فراواني آن در مردان و زنان


……


46

نمودار هيستوگرام 4-2 سن آزمودني ها و فراواني آن در مردان و زنان


………


48

نمودار 4-3 مقايسه ميانگين هاي سه گروه اشتغال


…………………………


50

نمودار 4-4 ميانگين هاي سلامت رواني گروه هاي مختلف فعاليت


……………


52



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسي رابطه بين تيپ‌هاي شخصيتي مديران و اثربخشي آنان از ديدگاه ذي نفعان

قیمت:190000ریال

موضوع:

بررسي رابطه بين تيپ‌هاي شخصيتي مديران و اثربخشي آنان از ديدگاه ذي نفعان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:190

فهرست مطالب:

فصل اول. 1

1-1 مقدمه. 2

1-2- بيان مسئله. 4

1-3- اهميت و ضرورت پژوهش... 8

1-4- اهداف پژوهش... 10

1-5- فرضيه‌هاي پژوهش... 10

1-6- متغيرها و تعاريف آنها 11

1-6-1 تعاريف نظري متغيرها 11

1-6-2 تعاريف عملياتي متغيرها 12

1-7- تعاريف اصطلاحات.. 13

فصل دوم: پيشينه تحقيق. 15

2-1 شخصيت.. 16

2-2 تعاريف شخصيت.. 16

2-3 حوزه‌هاي شخصيت.. 18

2-3-1 ساختار 19

2-3-2 فرآيند. 19

2-3-3 رشد و نمو 20

2-3-4 آسيب شناسي رواني و تغيير رفتار 22

2-4 مضامين عمده در نظريه شخصيت.. 22

2-4-1 وحدت رفتار و مفهوم خويشتن. 24

2-4-2 سطوح مختلف آگاهي و مفهوم ناهشيار 25

2-4-3 رابطه بين شناخت، عواطف و رفتار مشهود 26

2-4-4 اثرات گذشته، حال و آينده بر رفتار 26

2-5 نظريه‌هاي شخصيت.. 27

2-5-1 نظريه روان كاوي در شخصيت.. 27

2-5-2 زيگموند فرويد 27

2-5-3 نظريه روان پويشي فرويد(روانكاوي در شخصيت): 29

2-5-4 سطوح شخيت: هشيار3، نيمه هشيار2 و ناهشيار 29

2-5-5 ساختار شخصيت: نهاد، من و فرامن. 30

2-6 نظريه نوروان كاوي. 33

2-6-1................................................ كار گوستاو يونگ 33

2-6-2 نكات برجسته ي نظريات يونگ.. 36

2-7 روان شناسي فردي. 36

2-7-1.......................................... آلفرد آدلر 36

2-7-2 بررسي نظريات آدلر 37

2-8 نظریه اختلالات شخصیتی. 39

2-8-1 كارن هورناي. 39

2-8-2 بررسي نظريات هورناي. 40

2-9 نظریه روان پزشکی بین فردی. 41

2-9-1............................................. هري استاك ساليوان. 41

2-9-2 بررسي نظريات ساليوان. 42

2-10......................................................... تظريه پديدار شناختي (فرد- محور) 43

2-10-1 كارل راجرز.......................................... 43

2-10-2 بررسي نظريات و كارهاي راجرز 44

2-10-3 تشکیل رویکرد پدیدار شناختی راجرز 45

2-10-4 ساختار شخصيت از ديدگاه راجرز 46

2-11.............. نیازهای زیستی و روانی در پیدایی شخصیت.. 47

2-11-1آبراهام مازلو................................ 47

2-12...................... نظريه رويكرد صفات در شخصيت.. 48

2-12-1گوردون آلپورت.................... 48

2-12-2 بررسي نظريات آلپورت.. 49

2-13 نظريه چندبعدی شخصیت.. 51

2-13-1هانس ج آي سنك........................ 51

2-13-2بررسی نظريات آیسنک..................... 52

2-13-3 ابعاد اساسي شخصيت.. 53

2-14............. نظرريه رويكرد تحليلي عاملي صفات.. 54

2-14-1ريموند كوته................................. 54

2-14-2 بررسي نظريات كتل در شخصيت.. 54

2-15............. نظریات رابطه شغل و شخصیت.. 56

2-15-2 شخصيت نوع A.. 59

2-15-3 شخصيت نوع B.. 60

2-16 بررسي چند خصوصیت شخصیتی در شغل. 62

2-16-1 اثر كانون كنترل. 62

2-16-2 ماكياول گرايي 63

2-16-3 مناعت طبع يا عزت نفس. 65

2-16-4 سازگاري با موقعيت.. 66

2-16-5خطر پذيري................... 67

2-17 شخصيت از ديدگاه اسلام و قرآن. 68

2-17-1.......................................................................... شخصيت در قرآن. 69

2-18 تیپ شناسی. 71

2-19 نظريه‌هاي تيپ شناسي. 73

2-19-1 زندگینامه. 73

2-19-2نظريات رورشاخ در سنجش شخصيت....................................................................................... 74

2-19-3 تیپ شناسی در تست رورشاخ. 75

2-20.............................................................. ظريه ساخت بدن و خلق وخوی. 76

2-21 نظريه شلدن (ريخت شناسي) 78

2-22 نظريه تيپ گال و جمجمه شناسي رواني: 79

2-23 تيپ‌شناسي يونگي. 79

2-23-1 اساس درك واقعي ذهني از نظر يونگ.. 79

2-23-2 كاركردهاي غير عقلاني. 80

2-23-3 كاركردهاي عقلاني. 80

2-23-4 روابط كاركردي. 81

2-23-5 انواع كاركرد 82

2-23-6 تيپ‌هاي روان‌شناختي يونگ.. 84

2-23-7 توصيف تيپ‌هاي شانزده‌گانه. 85

2-23-8 اهميت شناخت تيپ‌هاي روانشناختي. 90

2-23-9 نقد تيپ شناسايي يونگي. 91

2-24 اثر بخشي 93

2-25 شاخصهاي اثربخشي از ديدگاههای مختلف.. 94

2-25-1 كمرون و ويتون: 94

2-25-2 سي‌شور: 95

2-25-3 آرجريس: 95

2-25-4 پيترز وواترمن: 95

2-25-5 مالفورد: 96

2-25-6 بس و هرسي – بلانچارد 97

2-25-7 هوي و ميكسل و چستر بارنارد 97

2-25-8 كالدول و اسپينكس... 97

2-25-9 لوتانز و همكارانش... 97

2-25-10 ديدگاه راجرز و همكاران: 98

2-25-11مطالعات بسكر و چيرنز: 99

2-25- 12 مدل پارسونز: 99

2-26مقايسه ي ديدگاههاي ارزشيابي اثر بخشي سازماني. 100

2-27 نظریات جدید در اثربخشی. 101

2-27-1 مطالعات رابرت واترمن وتام پترز 101

2-28 مدلهای ارزیابی اثربخشی. 102

1- مدل هدف منطقی: که سازمان را در رسیدن به اهدافش کاملا ارزیابی می کند. 102

2-29 نظریه ريچارد ال دفت.. 104

2-29-1 روش مبتني بر تامين هدف.. 104

2-29-2 روش مبتني بر تامين منابع. 105

2-29-3 روش مبتني بر فرآيند دروني. 106

2-29-4 روش مبتني بر تامين رضايت گروه‌هاي ذي نفع. 108

2-30 كارهاي ديگران. 110

2-30-1 تحقيقات انجام گرفته در مورد تيپ شناسي يونگي. 110

2-30-1-1 تحقیقات خارج از كشور 110

2-30-1-2 تحقيقات انجام گرفته در داخل كشور 113

2-30-2 اثر بخشي. 118

2-30-2-1 تحقيقات انجام شده در داخل كشور 118

2-30-2-2 تحقيقات انجام گرفته در خارج از كشور 121

2-31 استنتاج و نتیجه گیری. 126

2-32..... لگوی نظری پژوهش... 128

فصل سوم: توصيف داده ها.129

3-1 مقدمه. 130

3-2 روش اجراي پژوهش... 130

3-2-1 برآورد حجم نمونه. 131

3-3 ابزار گرد آوري داده‌ها 132

3-3-1 تاريخچه و توصيف (MBTI) 133

3-3-2 نمره گذاري پاسخنامه. 135

3-3-3 توصيف تيپهاي شانزده گانه. 136

3-5 اعتبار پرسشنامه‌ها 140

3-5-1 اعتبار پرسشنامه شخصيتي، تيپ نماي مايزر – بريگز 141

3-5-2 اعتبار پرسشنامه اثر بخشي: 142

3-5-3 اعتبار دروني پرسشنامه. 143

3-5-4 اعتبار زماني. 143

3-6 محاسبه روايي: 144

3-6-1 محاسبه روايي پرسشنامه شخصيتي مايرزبريگز 144

3-6-2 محاسبه روايي پرسشنامه اثر بخشي: 146

3-7 روش‌هاي آماري. 146

3-8 ويژگي‌هاي تحقيق: 146

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها. 147

4-1 تجزيه و تحليل يافته‌هاي تحقيق. 148

4-2 توصيف يافته‌هاي تحقيق. 149

4-3 آزمون فرضيات تحقيق. 161

4-3-1 فرضيه فرعي اول. 165

4-3-2 فرضيه فرعي دوم. 166

4-3-3 فرضيه فرعي سوم. 167

4-3-4 فرضيه فرعي چهارم. 168

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري........................................................................................................ 169

5-1 هدف و مسائله ي پژوهش... 170

5-2 نتايج فرضيه اصلي. 170

5-3 نتايج مربوط به فرضيه فرعي اول. 172

5-4 نتايج مربوط به فرضيه فرعي دوم. 173

5-5 نتايج مربوط به فرضيه فرعي سوم. 175

5-6 نتايج مربوط به فرضيه فرعي چهارم. 176

5-7 نتيجه گيري كلي. 177

5-8 محدوديتها: 180

5-9 پيشنهادات.. 181

فهرست منابع: 182

منابع انگليسي. 187

پيوست و ضمائم : 189



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

بررسي شيوع اختلالات رواني در بيماران كليوي

قیمت:100000ریال

موضوع:

بررسي شيوع اختلالات رواني در بيماران كليوي

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



تعدادصفحات:85

فهرست مطالب

عنوان صفحه


فصل اول : موضوع تحقيق ...................................................................... 1

مقدمه ............................................................................................................. 2

بيان مسأله ........................................................................................................ 4

اهميت و ضرورت تحقيق ................................................................................. 6

اهداف پژوهش .................................................................................................7

سئوالهاي تحقيق ...............................................................................................8

متغيرهاي تحقيق ..............................................................................................9

تعريف نظري و عملياتي مفاهيم ........................................................................ 9


فصل دوم : پيشنيه تحقيق ..................................................................... 11

مفهوم اختلالات رواني .................................................................................. 12

ديدگاههاي نظري در اختلالات رواني ...........................................................12

ابعاد پرسشنامه.................................................................................................19

افسردگي....................................................................................................... 24

خصومت ( پرخاشگري ).................................................................................. 29

ابراز وجود .................................................................................................... 32

روان پريشي................................................................................................... 34

ويژگي اساسي دريسكوزها يا روان پريشي ها................................................... 35

پارانوئيد ......................................................................................................................37

اسكيزوفرني و علايم شاخص آن ..................................................................... 38

اضطراب ....................................................................................................... 39

فوبي ............................................................................................................ 43

خود بيمار انگاري ( هيپوكندريا) ...................................................................45

وسواس .........................................................................................................46

انواع رفتارهاي اجباري .................................................................................48

انواع روشهاي درماني بيماران دياليزي ..........................................................49

درمان رواني بيماران دياليزي ........................................................................50

تحقيقات خارجي ............................................................................................51

تحقيقات داخلي .............................................................................................53


فصل سوم: روش تحقيق...................................................................... 55

روش تحقيق ................................................................................................. 56

جامعه آماري ................................................................................................ 56

نمونه آماري و روش نمونه گيري ..........................................................56

ابزار پژوهش .............................................................................................57

روش جمع آوري داده ها و تجزيه و تحليل ................................................57


فصل چهارم :تجزيه و تحليل داده ها ........................................................ 59

مقدمه............................................................................................................ 60

توصيف و تحليل داده ها .............................................................................60

فرضيه آزمايي................................................................................................ 76


فصل پنجم :بحث و نتيجه گيري............................................................... 79

بحث و نتيجه گيري .................................................................................. 80

محدوديتهاي تحقيق ...................................................................................... 83

پيشنهادات تحقيق .......................................................................................84

منابع و مآخذ .............................................................................................. 85

فهرست جداول

جدول ( 1 ـ 4 ) توصيف داده هاي بدست آمده از دو گروه افراد عادي و بيماران كليوي......... 60

جدول ( 2 ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات در افراد سالم ............................................................ 61

جدول ( 3 ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات افراد بيمار.................................................................. 62

جدول (4 ـ 4 ) بررسي خصوصيات دموگرافيك گروههاي مورد مطالعه ..................................63

جدول ( 5 ـ 4 ) مقايسه نمرات افسردگي در دو گروه مورد مطالعه .........................................64

جدول ( 6 ـ 4 ) مقايسه نمرات خود بيمارانگاري در دو گروه مورد مطالعه ............................... 65

جدول ( 7 ـ 4 ) مقايسه نمرات اضطراب در دو گروه مورد مطالعه ............................................. 66

جدول ( 8 ـ 4 ) مقايسه نمرات روانپريشي در دو نمونه مورد مطالعه............................................ 67

جدول ( 9 ـ 4 ) مقايسه نمرات وسواس در دو گروه مورد مطالعه............................................... 68

جدول ( 10 ـ 4 ) مقايسه نمرات حساسيت در دو گروه مورد مطالعه.......................................... 69

جدول ( 11ـ 4 ) مقايسه نمرات خصومت در دو گروه مورد مطالعه............................................. 70

جدول ( 12ـ 4 ) مقايسه نمرات پارانويا در دو گروه مورد مطالعه............................................ 71

جدول ( 13ـ 4 ) مقايسه نمرات فوبيا در دو نمونه مورد مطالعه................................................. 72

جدول ( 14ـ 4 ) مقايسه ضريب كلي علائم مرضي (GSI) دردو نمونه مورد مطالعه..................... 73

جدول ( 15 ـ 4 ) مقايسه نمرات جمع علائم مرضي (pst) در دو نمونه مورد مطالعه..................... 73

جدول ( 16 ـ 4 ) مقايسه ضريب ناراحتي (PSDI) در دو گروه.............................................74

جدول (17 ـ 4 ) بررسي رابطه سن و تحصيلات با متغيرهاي مورد مطالعه در دو گروه.................. 75


فهرست نمودارها

نمودار ( 1 ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات در افراد سالم.............................................................. 61

نمودار ( 2 ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات در افراد بيمار............................................................ 62

نمودار (3 ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات افسردگي در دو گروه مورد مقايسه........................... 64

نمودار ( 4ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات خود بيمارانگاري در دو گروه مورد مقايسه..................65

نمودار ( 5 ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات اضطراب در دو گروه مورد مقايسه............................ 66

نمودار ( 6-4) فراواني و توزيع نمرات روانپريشي دردو گروه مورد مقايسه............................ 67

نمودار ( 7 ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات و سوابق در دو گروه مورد مقايسه.......................... 68

نمودار ( 8 ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات حساسيت بين فردي در دو گروه مورد مطالعه............... 69

نمودار ( 9 ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات خصومت در دو گروه مورد مطالعه............................70

نمودار ( 10 ـ 4 ) فراواني و توزيع نمرات پارامتر دو گروه مورد مقايسه.................................71

نمودار ( 11 ـ 4 ) مقايسه نمرات فوبيا در دو نمونه.................................................................... 72



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید